Friday, February 12, 2010

[SAR_002].Train Hartnet - 6 Songs

Image and video hosting by TinyPic

Bandung adalah sebuah kota yang kita kenal melahirkan beberapa band Hardcore legendaris untuk scene lokal seperti Puppen yang dikenal sebagai Tough Guy Hardcore-nya ataupun Blind to See yang kita sering kenal sebagai band sXe legendaris.
Kali ini StoneAge Records merilis sebuah E.P. dari band Hardcore dari kota kembang yaitu Train Hartnet. Dalam musikalitasnya band ini dipengaruhi musik-musik dari youth crew scene seperti Gorilla Biscuits sampai Good Clean Fun.
Meskipun mereka bukanlah sebuah band sXe namun lirik yang mereka tulis mengandung pesan-pesan positif tentang hidup. Hal ini bisa kita simak seperti pada track ke empat yang berjudul Mimpi Asuransi Realita. Ataupun kita bisa dengar ketika mereka memaparkan pikiran mereka tentang kondisi media dan pers di negeri kita yang makin tidak sehat seperti di track pertama dan keenam yang berjudul AxAxDxC (session 1 dan session 2).
Dan jangan lewatkan rilisan ini untuk mengisi playlist anda terlebih jika anda merindukan atmosfer mosh pit di era-era youth crew.

Bandung is known as a city which is produced some local legendary Hardcore acts like Puppen, known for the tough guy Hardcore act, or Blind to See, known as a legendary sXe act.
And this time StoneAge Records has an opportunity for releasing an E.P. from a Bandung's Hardcore band named Train Hartnet. Their musicality is enriched by several youth crew bands like Gorilla Biscuits, Good Clean Fun, and the Champion.
Though they are not a sXe band but the lyrics that they wrote deliver positive messages about life. This could be heard from the fourth track entitled "Mimpi Asuransi Realita". And they also write about the condition of media and press in our country like at the first and sixth track entitled AxAxDxC (session 1 and session 2).
And don't you miss this out especially if you are dearly miss the atmosphere of youth crew era.

Streaming Song :

Train Hartnet - AxAxDxCx (Season 2)



Download All Items Here

Train Hartnet's MySpace

2 comments: