Friday, April 9, 2010

[SAR_010].Good Morning Breakfast - Hello Monday

Image and video hosting by TinyPic

Kembali di akhir 80-an dimana The Smiths akhirnya bubar, maka pada saat itulah sebuah langkah baru untuk 'britain invasion' dimulai. Dari rintihan kemarahan kelas pekerja Manchester seperti Oasis sampai pemberontakan yang lebih mirip seperti queer ala Suede. Mungkin untuk seseorang yang besar di tahun 90-an, moment ini merupakan suatu kultus tersendiri.
Bisa bilang bahwa "Good Morning Breakfast" telah siap mendoktrin anda untuk kembali masa itu. Mulai dari gaya vokal yang terpengaruh Liam Galagher (oasis) sampai gaya jagling guitar yang simpel ala Suede.
'Hang On' adalah track pembuka yang terasa sedikit mengandung aroma shoegaze yang paling menarik untuk disimak pada e.p mereka, sedangkan pada track 'Jealous' dan 'Selfish' mereka akan membawa kita kedalam atmosfer jagling guitar yang simpel dan catchy.
"Good Morning Breakfast" benar-benar telah berhasil menelaah sound indie-pop dari 90-an dan mengemasnya kembali dalam bentuk yang benar-benar baik.

In the late of 80's The Smiths went on hiatus. And there on, another step of britain invasion had just begun. From the Anger of Working Class kids of Manchester like Oasis to the queer-look alike act like Suede. And maybe for a person who grew up on 90's, this moment become an own cults for them.
As much could be said that Good Morning Breakfast got the talent for carrying it again at this age. From a tunes of Liam Galagher's vocal style to the jaggling guitar Suede look alike. And also something interesting here that they are quiet shoegazing at the track 'Hang On'. Or such tracks 'Jealous' and 'Selfish' that will take you into a healing and easy-jangling tunes. And what could be said again that these guys are really have a passion for bringing back the new generation of indie-pop to the scene.

Streaming Song :

Good Morning Breakfast - Jealous



Download All Items Here

Goodmorning Breakfast's Myspace

2 comments:

  1. mannnnnnnnnnnnnnnnntaaaapp !!!!!
    pokoknya salut deh buat GMBF
    saya suka semua lagu lagu nya ..

    ReplyDelete
  2. terimakasih Rifki Fahrurozi atas dukungannya...
    :D

    ReplyDelete