Monday, August 9, 2010

[SAR_027].Dummy - Punx Rawk Attitude



Dari timur Jakarta kami persembahakan kepada anda Dummy, sebuah band yang mengusung musik punk rock yang diramu dengan kecepatan yang baik dan juga dengan lirik seputar sindiran sosial dan realitas kehidupan.
Satu yang menarik dari rilisan adalah di sini Dummy menghadirkan satu atmosfer punk rock yang sangatlah energik dan mungkin dapat kita ambil persetaraannya antara The Casualties sampai Total Chaos. Secara lirikal Dummy memang dapat dibilang jujur dalam penulisannya seperti senandung satir pada track "Pendidikan". Bisa dikatakan Dummy sudah berhasil meramu cita rasa punk rock 3 chord yang enerjik dan menyenangkan.

From the eastern of Jakarta we present you Dummy, a band that playing punk rock with the fast intense chord and social satyr lyrically. The Interesting point here is that Dummy could show to you an energetic punk rock atmosphere and for its comparation could be looked as The Casualties or even Total Chaos. Dummy could be said really honest for their song writing as could be heard for the "Pendidikan" which is really grounding to the reality for this 3rd world coutry(Indonesia). Over all Dummy has been sucessful for flavouring the 3 chords punk rock into a more energetic and fun stuff which is too good to be missed.

Sample Song:

Dummy feat. Oyi Nervous Breakdown - Education



Download All Items Here

Dummy's Myspace

2 comments: