Thursday, July 11, 2013

[SAR_095].Dekoder - Dekoder














SATU KATA, JUANCOOOOK, intens dan kencang. Band dari Montreal ini terbentuk di tahun 2010. Dengan pengaruh mulai dari anarcho-punk,new wave,cold wave, goth sampai death rock #ramekayakpasargelap.
Saya kayak ditampar Siouxsie Sioux (the banshees) dan Anja Huwe (x-mal Deutschland), digrayangi dan diambil harga diri saya dengan sukarela. Kayak dibawa lari pake sepeda motor dengan tangan terikat, terseret sampai berpuluh - puluh meter #soalnyaratusanmeterudahkejauhan. DEKODER ini membuat saya teringat luka lama pake ditetesin jeruk nipis terus diolesi sambel #KERAS. Aslinya sih mereka sudah ada satu album, tapi dengan berbaik hati mbak dan mas dari DEKODER ini merilis karyanya di label kami yang nun jauh di negeri antah-berantah yang berdarah-darah ini.
Gak ada sela untuk istirahat dari lagu - lagu DEKODER, kayak jogging 100 meter #soale100kilobakalkecapekan. Yang penting band ini bisa bikin setan pocong,kuntilanak dan gendruwo pesta sampe kiamat #mongtae. No further taek, segera cekoki dirimu dengan DEKODER, jangan decoder televisi terus. (Alfan)

One word to say about this release is "AWESOME"!. This Montreal band formed in 2010 with, lets say, taking influences from anarcho-punk, new wave, cold wave, goth to death rock.
Listening to this EP feels like being slapped and self esteem abused by Siouxsie Sioux (the banshees) and Anja Huwe (x-mal Deutschland) collectively. It's like you're running with ropes on your hand and being towed by motorcycle miles away.
This DEKODER has traced me back into the wound with lime and sauce poured on it. Actually they already produced one album but with their generousity  finally they could drop their bomb into this crappy label. There's no remorse in this EP, it feels like jogging for 100 miles. This band could make any creatures (pocong, kuntilanak, genderuwo) party till got doomed. No more shit to say, get yourself pissed with DEKODER! (Alfan)


Streaming Song :

Dekoder - What's Left



Download The Album Here

Dekoder's Facebook Page

No comments:

Post a Comment